Tuesday, March 17, 2009

Majlis agama diminta bertindak terhadap seminar ajaran sesat Musawah di KL

Kenyataan media ini telah disiarkan dalam akhbar Harakah edisi 20-22 Feb 2009


Majlis agama diminta bertindak terhadap seminar ajaran sesat Musawah di KL


Saya merasakan pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan perlu bertindak terhadap penganjur program Musawah anjuran Sisters In Islam (SIS) di hotel Prince, Bukit Bintang pada 13 hingga 18 Februari ini. Hal ini adalah kerana program ini adalah suatu program ajaran sesat yang diadakan secara 'legal' dan terbuka di Kuala Lumpur.


Masyarakat Malaysia telah sarat dengan kehadran ajaran-ajaran sesat seperti Nabi Melayu yang belum diputuskan kesnya, ke sAyah Pin dan sebagainya, kini Sister In Islam yang banyak mencabar system syariha di Malaysia mengadakan pula wacana yang bakal member impak negative seta membangkitkan semangat para liberalis untuk mencabar system perundangan Islam di Malaysia.


Antara pembentang yang dijemput adalah seeprti Amina Wadud, Ziba Mir Hosseini, Muhd Khalid Masud, Hussein Muhd. Semua umat Islam tidak kira muda atau tua pernah dikejutkan dengan gelagat sesat Amina Wadud yang mengimami solat Jumaat di Amerika Syarikat. Beliau bukan saja menyesatkan kerana memperomosikan solat Jumaat lelaki dan perempuan malah ianya boleh diimamkan oleh seorang wanita! Bukan sekadar itu, beliau juga mempertikai mengapa solat Jumaat tidak diadakan dalam sebuah Gereja Kristian.


Di celahan rasa cemas dan sedih umat Islam dalam mengikuti penderitaan umat Islam di Gaza, dalam kekecohan politik tempatan di Malaysia, Sister In Islam mengambil peluang pula untuk mengadakan Wacana ajaran sesat mereka secara terbuka. Saya menggesa Pihak Menteri Hal Ehwal Agama, Pihak Mufti Wilayah serta JAWI mengambil tindakan terhadap SIS yang terlalu banyak memesongkan aqidah umat Islam di Malaysia. Forum Hal Ehwal Islam, seminar dan sambutan Maulidur Rasul tidak akan Berjaya menjaga iman rakyat Malaysia jika pihak berkuasa masih membenarkan ajaran sesat 'halal' ini berleluasa.



Muhammad Nuruddin Bashah

SU Lajnah Penerangan PAS P.Pinang

Hadapan 360 MKJ kampung terang

11000 Balik PUlau P.Pinang


jihadin82@yahoo.com

0176291368

No comments:

Post a Comment

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Rujuk Laman ini untuk membaca tulisan penindasan terhadap umat (seliaan MUDA-Teras)