Monday, March 22, 2010

Bersama TERAS dalam isu Rohingya

Usaha SPAQ bersama Muslim Aid mengadakan kelas Bahasa minggu untuk anak-anak pelarian Rohingya telah mendapat perhatian serius daripada Cikgu Azmi Hamid Presiden TERAS. Malah beliau mencadangkan saya untuk berhubung dengan Petugas Sepenuh Masa Pelarian Rohingya di Pejabat TERAS Merbok Kedah. Bagi saya ini petunjuk jelas usaha ini akan terus luas jaringannya malah ia akan menjadi satu cetusan kerja amal melibatkan aktivis muda dalam isu kemanusiaan dan aqidah seranta.

Insya Allah saya dan SU SPAQ (merangkap isteri saya) akan berkunjung ke Pejabat TERAS Merbok pada awal bulan 4 untuk memahami aliran kerja da pengurusan isu ini secara lebih terperinci. Malah saya akan membawa para petugas/fasi kelas bahasa SPAQ untuk mendengar taklimat dan penerangan berkenaan isu Rohingya sehingga mereka faham obligasi ini sebagai obligasi aqidah dan agama bukan sekadar tanggungjawab kemanusiaan.

Saya mengharapkan kerjasama lebih luas di kalangan anak muda yang ingin bersama memperjuang hak kaum Rohingya yang terhimpit akibat undang-undang dunia yang tidak menyebelahi mereka.

Terima kasih semua.

Muhammad Nuruddin Bashah

Pengerusi Skuad Penyelamat Aqidah (SPAQ)

No comments:

Post a Comment

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Rujuk Laman ini untuk membaca tulisan penindasan terhadap umat (seliaan MUDA-Teras)