Sunday, November 22, 2009

Penghargaan terhadap usaha murni SKMM membela kesucian Islam

SKUAD PENYELAMAT AQIDAH (SPAQ)

Hadapan 360 MKJ Kampung Terang 11000 Balik Pulau Pulau Pinang.
Tel: 017-6291368/012-5296690

skuadpenyelamataqidah@gmail.com atau jihadin82@yahoo.com

Salam Hormat,

Y.A.B. DATO’ SERI UTAMA DR. RAIS YATIM

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan,

Tingkat 8, Angkasapuri,

50610 KUALA LUMPUR.

Aras 1, Bangunan Sultan Abdul Samad,

Jalan Raja,

50694 KUALA LUMPUR.

Talian am : 03-2282 5333

Talian Khidmat Pelanggan : 03-2288 8121

.

23 November 2009

Penghargaan terhadap usaha murni SKMM membela kesucian Islam.

Y.A.B,

Merujuk perkara di atas, saya berhasrat untuk mengucapkan tahniah dan terima kasih di atas usaha pihak Kementerian Penerangan melalui Suruhanjaya Komunikasi Dan Maltimedia (SKMM) kerana beberapa tindakan positif kerajaan membela agama dan menjaga kestabilan keharmonian masyarakat Malaysia.

Memetik berita yang disiarkan melalui Sinar Harian Jumaat 20 November yang lalu, SKMM dinyatakan telah bertindak terhadap beberapa blogger yang menghina agama Islam seperti laman adibahahmad.blogspot.com, surind.blogspot.com, www.syurga-islam.blogspot.com serta faithfreedom.org dan manatuhanallah.wordpress.com dan lain-lain lagi.

SKMM juga berjaya menggunakan secara optima dan berkesan akta Komunikasi dan Multimedia 1998 melalui seksyen 263 (2) yang berbunyi, Seorang pemegang lesen hendaklah, apabila diminta secara bertulis oleh Suruhanjaya atau mana-mana pihak berkuasa lain, membantu Suruhanjaya atau pihak berkuasa lain itu setakat yang semunasabahnya perlu dalam mencegah pelakuan atau cubaan pelakuan sesuatu kesalahan di bawah mana-mana undang-undang bertulis Malaysia atau selainnya dalam menguatkuasakan undangundang Malaysia, termasuklah, tetapi tidak terhad kepada, pelindungan hasil awam dan pemeliharaan pertahanan negara. Kini beberapa blog yang menghina Islam berjaya dipadamkan, malah blog Rasul Melayu juga telah lupus.

Malah akta berkenaan melalui seksyen 233 (a) (ii) ada menyatakan pencegahan terhadap sebarang usaha menyebar bahan palsu yang berpotensi menghina Islam agama rasmi negara ini.


Saya ucapkan semoga pihak Kementerian Penerangan agar terus berjaya serta lebih aktif terutama menangani bahan-bahan lucah dan melalaikan para remaja-belia di negara ini.


Sekian Terima kasih,

Yang benar,


…………………………………………..

MUHAMMAD NURUDDIN BASHAH

Pengerusi Skuad Penyelamat Aqidah (SPAQ)

No comments:

Post a Comment

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Rujuk Laman ini untuk membaca tulisan penindasan terhadap umat (seliaan MUDA-Teras)