Wednesday, July 8, 2009

Kenyataan Media: menentang Liberal perlukan kesungguhan dan penekunan

Kenyataan Media( 9 Julai 2009)
Menentang Liberal perlukan kesungguhan dan penekunan
SPAQ telah menghantar surat mengenai isu Sister In Islam kepada Ketua Menteri Pulau Pinang bagi pihak pemimpin DAP, serta kepada Pengerusi SIS sendiri melalui email, pos dan melalui surat di Harakah.

SPAQ berharap agar tindakan komprehensif terhadap isu ini dapat dijalankan dan bukan sekadar bermusim atau atas dasar responsif semangat sahaja. Isu menentang idea liberal dalam agama adalah agenda komprehensif dan meliputi semua strata masyarakat, segmen pekerjaan dan sektor. Agenda ini melibatkan idealogi yang berakar umbi melalui sebarang dilektik isu.

SPAQ akan bersama TERAS untuk terus memastikan JAKIM menyiasat status SIS dan membawa hal ini ke Majlis Muzakarah Fatwa Kebangsaan. Hal ini menghendaki suatu usaha yang tersusun, padu dan konsisten. Perjuangan menentang liberal memerlukan pekerja yang terus menerus berfikir dan bertindak secara efektif. SPAQ mengalukan sebarang bantuan kajian, kewangan dan tenaga fikir untuk menjayakan usaha mengimunisasikan aqidah umat Islam di Malaysia dari ancaman liberalisasi.

Muhammad Nuruddin Bashah
Pengerusi Skuad Penyelamat Aqidah

No comments:

Post a Comment

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Rujuk Laman ini untuk membaca tulisan penindasan terhadap umat (seliaan MUDA-Teras)