Sunday, January 25, 2009

Deklarasi Dasar

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Kami Skuad Penyelamat Aqidah (SPAQ) dengan insaf dan sedar akan kebejatan aqidah umat Islam Malaysia berikrar untuk menjunjung tugas tinggalan para anbiya’, sahabat, tabiin, ulama’ dan mujahid silam demi menyambung risalah tauhid yang mulia. Dengan ini juga kami mengisytiharkan dasar-dasar dan ruang kerja kami selaku mahasiswa dan bekas mahasiswa Islam Pulau Pinang.


  1. SPAQ adalah sebuah badan bukan kerajaan yang bergerak bukan sekadar ad-hoc terhadap isu semasa aqidah, sebaliknya berazam untuk terus bekerja dan berdakwah secara konsisten dan tersusun.
    Kami menggunakan manhaj ahli sunnah wal jamaah dengan pendekatan sederhana tanpa terbabit dengan ikhtilaf ulama’ demi mengambil runag masyarakat yang lebih luas dan saksama.
  2. Kami bukan kelompok ulama’ sebaliknya menjungjung tradisi ulama’ melalui pengkajian kitab-kitab aqidah silam, berusaha menyampaikan keilmuan asas aqidah serta kesedaran aqidah kepada masyarakat.

Dasar kami adalah sebagai kelompok penyedar kepada masyarakat Melayu agar memiliki imunisasi aqidah daripada goyak akibat serangan liberalisme, sekularisme, globalisasi dan pembangunan materialisme di negara ini.


Dengan usaha yang sedikit ini, diharapkan ada manfaat serta mendapat sokongan dan dokongan yang positif daripada masyarakat sekitar. Semoga Allah SWT memandang usaha kecil kami ini. La Hau La Wala Quwwata Illa Billah, La Syarikalahu Abadan Abada.
Koordinator 1 SPAQ: Muhammad Nuruddin Bashah

No comments:

Post a Comment

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

PROJEK CELIK anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Taja Mereka anjuran Kindness Malaysia

Rujuk Laman ini untuk membaca tulisan penindasan terhadap umat (seliaan MUDA-Teras)